Återbesök

Så, nu har jag varit hos neurologen. Fick med allt jag hade skrivit på lappen och han var beredd att sjukskriva mig ganska länge verkade det som men jag vill komma igång nu så den 12 december är det tänkt att jag ska börja jobba.

Han pratade om 25 % men jag har ingen lust att bara jobba 2 timmar per dag utan jag vill jobba halva dagar. Det känns som om 2 timmar skulle ge en massa stress för att man vill ju prestera något resultat också.

Fram tills dess så ska jag fortsätta att ta mina promenader och ro med min maskin.

Jag fick snabbokat en tid hos frissan också när jag ändå var ute i farten idag. Så nu har mitt långa hår fallit. Fyyy, jag gillar det INTE men det var väl mer eller mindre nödvändigt att klippa av de långa testarna när jag fått en massa tjockt hår under.

Det är bara att börja om från början för långt hår vill jag ha igen. Jag gillar när man kan sätta upp det.

Det blåser och regnar småspik men tack och lov så är det plusgrader och ingen storm i alla fall.

Här kommer en bild på vad man ska göra när det är sådant här väder, hehe 🙂

About mabasest

Skriver denna blogg enbart för min egen skull. Ett ställe att skriva av sig. Jag ska opereras för en godartad hjärntumör nu i januari och det är skönt att ventilera sina tankar.
This entry was posted in Läkarkontakt, Uncategorized, Vardagsfunderingar. Bookmark the permalink.

4 Responses to Återbesök

  1. Asta says:

    Man måste ju i och för sig inte jobba varje dag. Du kan ju koncentrera din tid till en eller två dagar i veckan.

  2. mabasest says:

    Det är inte säkert att försäkringskassan godkänner det. Pratade med handläggaren. Hon frågade först hur jag ville ha det och jag sa halva dagar. Bra sa hon för många vill jobba heldagar för att sedan vara långlediga och då måste man motiver det ganska väl.
    Så som det känns nu så orkar jag inte en hel arbetsdag även om det bara är två i veckan så jag föredrar nog fler halva dagar faktiskt.

    • Asta says:

      Efter att jag hade gått i väggen började jag med 25 %, men jag arbetade halva dagar istället. Två timmar tyckte jag liksom att jag inte hann göra något på. Men det beror ju alldeles på vad man har för jobb.

      • mabasest says:

        Jag inbillar mig att jag skulle bli mer stressad av bara två timmar än halva dagar. Men det återstår att se. Tack och lov så har jag ett jobb där inget verkar omöjligt.

Leave a comment