Bra möte

Träffade en gammal arbetskamrat som är läkare i går och hon har opererat bort en stor tumör i hjärnan för två år sedan ganska exakt.

Det var skönt att få höra henne berätta och hon är ju dessutom ganska kunnig så hon kunde bekräfta en del av mina symtom. Hon berättade om den tuffa rehabiliteringen och den stora hjärntröttheten som kan komma efter ett ingrepp men är helt normalt.

Jag har dessutom hört om en annan kvinna som hade en tumör precis i samma område som jag där operationen blivit helt lyckad. Båda dessa kvinnor är tillbaka i arbetslivet igen.

Det känns så himla skönt att få höra sådana här positiva historier.

About mabasest

Skriver denna blogg enbart för min egen skull. Ett ställe att skriva av sig. Jag ska opereras för en godartad hjärntumör nu i januari och det är skönt att ventilera sina tankar.
This entry was posted in Allmänt, Glädje. Bookmark the permalink.

Leave a comment